Hogy mi indított el minket ezen az úton? Mi sarkallt minket arra, hogy létrehozzunk egy olyan helyet, ahol a gyerekek sokoldalú, egész emberre kiterjedő fejlődésére adunk lehetőséget? Miért tartjuk fontosnak, hogy minél több mozgásos és művészeti tevékenységbe bevonjuk a gyerekeket, minél több mindennel megismertessük őket?
Ezekre a kérdésekre szeretnénk megadni a választ az alábbi írásunkban.
Minden ember élete egyedi, különböző céljaink, feladataink vannak, amit nagyban meghatároz a gondolkodásunk. Ahhoz, hogy az életben sikeresek legyünk, ami szerintünk nem más, mint megtalálni saját magunk boldogságát, nélkülözhetetlen a megismerés képessége. Megismerni saját magunkat, megismerni a minket körülvevő világot.
Az iskoláknak az egyik legfontosabb feladata kellene, hogy legyen, hogy az emberi gondolkodás képességét erősítse és ösztönözze. A gondolkodás fejlődésének hatékonysága pedig abban rejlik, ha a gyökérnél, a megismerés érzékeken alapuló formáinál végezzük. Ezért kiemelkedően fontos a gyerekek érzékelésének (látás, hallás, tapintás) aktív használata, finommozgásuk, nagymozgásuk csiszolása mellett. Minél fejlettebbek ezek az alapképességek, annál fejlettebb a gondolkodásuk, és annál nagyobb mértékben lesznek képesek megérteni az őket körülvevő környezetet és általa önmagukat.
Az érzékek erősítéséhez kötődő tantárgyak, mint a rajz, ének, testnevelés, azonban csak mellékesek az oktatásban, pedig ugyanakkora figyelmet kellene, hogy kapjanak. Tudományos kísérletek igazolták, hogy ha ezek a tantárgyak be vannak építve a tanulás folyamatába (és nem csak utolsó órákon kapnak helyet), ösztönzően hatnak és elősegítik a gondolkodást a többi, beszédközpontú órán is.
Egy oroszországi zeneiskolában erre vonatkozóan végeztek felméréseket, kísérletet, és megfigyelték a zenei sikerek elérése mitől függ. Azt találták, hogy a másodlagos érdeklődési körök mennyisége és mélysége nagyban hozzájárult a zenei sikerekhez. Elkezdtek egy zeneileg kevésbé tehetséges diákcsoporttal dolgozni, akiknél a zenetanulás mellett, a másodlagos érdeklődési területekre koncentráltak, és sokoldalú fejlesztésbe, tevékenységbe vonták be a gyerekeket (rajzoltak, festettek, táncoltak, sportoltak, túráztak), majd figyelték hatását a gyerekek zenei teljesítményére is. A siker nem maradt el, ugyanis a gyerekek a kísérlet végeztével, két év után, kimagasló teljesítményt nyújtottak zenei téren, jobb eredményt, mint azok, akik csak zenei képzésben részesültek, és a kísérlet kezdetén a tehetségesebb csoportba tartoztak.
A különböző művészeti tevékenységekkel való megismerkedés nagy hatással van a gyerekek érzelmi életére, kibontakozhat kreativitásuk, fantáziájuk, egyéni ötleteiket is megvalósíthatják általuk. Lerajzolhatják, eltáncolhatják, elénekelhetik érzéseiket, vagy mindazt, ami bennük mozog, és így lehetőségük nyílik az önkifejezés gyakorlására. A gyerekek érzelmi nevelésének fontossága nem kérdéses, hiszen sikerességünk egyik kulcsa, ha felismerjük, megértjük, kezelni tudjuk érzéseinket és át tudjuk érezni mások helyzetét is. Mindezeknek a készségeknek az elsajátítása kihatással van szociális kapcsolatainkra, eredményességünkre, egészségünkre és életünk minőségére.
Hisszük, és tapasztaljuk, hogy a gyerekek sokoldalú, harmonikus tanítása járul leghatékonyabban hozzá a gondolkodásuk és érzelmeik fejlődéséhez. A gyermekek érzésekkel, egyéniséggel rendelkeznek, melyek kibontakozása önmaguk megismerésén, megélésén keresztül valósulhat meg. Foglalkozásaink célja, hogy a gyermekeket közelebb engedjük saját érzéseikhez, gondolataikhoz, lényükhöz. Mindezek miatt döntöttünk úgy, hogy az iskolai oktatást kiegészítve, létrehozunk egy olyan helyet, ahol a gyerekek mozgásos, érzékszervi tökéletesítésére is sor kerül, hiszen a célunk, hogy a gyerekek gondolkodni tudó, érző, boldog emberekké váljanak.
Látogass el nyílt hetünkre és válasszátok ki a számotokra legjobb foglalkozásunkat.
Az órákról itt olvashatsz bővebben
A nyílt hétről itt olvashatsz többet.