Megújul délutáni gyerekfoglalkozásunk, melynek programjai először egy nyílt nap keretei között próbálhatóak ki, 2019. április 10-én 17:00 és 19:00 között, természetesen ingyenesen.
A jövőben 7 különböző típusú foglalkozás közül választhatják ki a hozzánk érkező gyerekek a személyiségükhöz és érdeklődési körükhöz leginkább illő órát:
Új gyerekfoglalkozás
Kis Felfedezők
A gyermeki kíváncsiságra építve, változatos területeket érintve a gyerekek felfedezhetik saját képességeiket, tulajdonságaikat, környezetüket. Jobban ráláthatnak saját magukra és környezetükre, ami természetesen ebben a korban még a tapasztalatokban nyilvánul meg, azaz számos dolgot megtapasztalhatnak saját magukról és környezetükről.
Ajánljuk a foglalkozást azoknak, akik szeretik a változatosságot, szeretik több mindenben kipróbálni magukat, érdeklődésük széles körű.
A foglalkozásokat minden hónapban egy téma köré építjük (Barátság, Család, …), amely témát körbejárva mozgásos és művészeti tevékenységeket bevonva fedezzük fel magunkat és a világot!
Új gyerekfoglalkozás
Népi zene és tánc:
A foglalkozás célja, hogy a gyermekek minél szélesebb körű betekintést nyerjenek a magyar népi kultúra világába; megismerhessék táncainkat, énekeinket és az ide kapcsolódó ünnepköröket, hagyományokat, népszokásokat. A táncok elsajátítása és az énektanulás mellett rengeteg játék, zenehallgatás és különböző játékos ritmusgyakorlatok várják a résztvevőket. A magyar néptánc tanulása fejleszti a gyermekek mozgását, kiállását, kreativitását, s olyan alapokat ad, mellyel a jövőben más táncokat és mozgáskultúrákat is könnyebben elsajátíthatnak majd. A közösségben folytatott tánc pedig elősegíti a szociális képességek megfelelő irányú fejlődését és egy nyitottabb gondolkodásmód kialakulását. A magyar néphagyomány egy régebbi kor értékrendjét hordozza magában, letisztult és józan világszemlélet jellemzi. A népszokások ismertetése során a gyerekek bepillanthatnak ebbe, s olyan alapokra tehetnek szert, melyek később fogódzkodót nyújthatnak és segíthetik őket a mai gyorsan változó világban eligazodni. A magyar néptánc jelentős részben páros táncokból áll, ahol a férfi vezeti és táncoltatja a nőt. A foglalkozások során így szorgalmazzuk, hogy a fiúk lányokat kérjenek fel táncolni, s igyekszünk őket megtanítani arra, hogy az ifjú legények és leányok hogyan bánjanak illedelmesen egymással. Mindig az adott korosztálynak megfelelő foglalkozást állítunk össze, így mindenki örömét lelheti benne.
Új gyerekfoglalkozás
Harcművészet:
Keresem a szavakat, amivel leírhatnám az egészet, de őszintén szólva nem találom. Bízom benne, hogy másoknak is annyit ad az életéhez a harcművészetek gyakorlása, mint számomra. Nem tudok hangzatos mondatokat írni a harcművészetről, mert szavak hiányában félrevezetnék vele másokat. Annyit azonban mondhatok, hogy a gyakorlás minden pillanata értéket jelentett számomra.
A harcművészetek útja semmiképp sem mondható könnyűnek, erre senki ne számítson. Ez az út, őszinte tükröt mutat számunkra, ami bennünket szolgál.
Az egyik gyakran feltett kérdésre a válasz: mindannyian örök kezdők, tanulók vagyunk.
Új gyerekfoglalkozás
Kutyás képességfejlesztő foglalkozás:
A mai információval túlzsúfolt világban kiemelkedően fontos a gyerekek figyelmének és más kognitív képességeinek (érzékelés, észlelés, emlékezet) fejlesztése, melyek segítik őket a világban való eligazodásban, és a rengeteg információ közötti szelektálásban. Vizsgázott terápiás kutyámmal két éve tartok foglalkozásokat, amik során a kutyám bevonásával olyan játékokat, gyakorlatokat játszunk, melyek segítik a gyerekek ez irányú képességeinek fejlődését. A kutyás foglalkozások során számos más terület is aktiválódik, a kutyával való bánásmód, gondoskodás a gyerekek szociális képességeit is nagyban fejlesztik, érzékenyebbé téve őket a környezetünk iránt. A kutyával történő szótlan kommunikáció során pedig megtanulnak figyelni a kutya jelzéseire, kéréseire, ami empatikus készségüket segíti elő.
A foglalkozások heti egy alkalomból állnak. A foglalkozás egy általános képességfejlesztés, melybe korlátozott számba tudunk SNI-vel és BTM-mel diagnosztizált gyerekeket befogadni.
Új gyerekfoglalkozás
Mesés alkotó foglalkozás:
A foglalkozásokkal célom a gyerekek érzelmi nevelése. A jelenlegi oktatási rendszerben az intellektus fejlesztésén van a hangsúly, pedig tudjuk, hogy egy harmonikus személyiség kialakulásához és fejlődéséhez mind a kettőre, értelemre, eszünkre és érzelemre, szívünkre egyaránt szükség van. Ezek összehangolása és együttműködése nagyban segíti fejlődésünket, az utunkba kerülő problémákkal való megküzdésünket. A gyerekek érzelmi neveléséhez a mesék egy roppant táptalajt biztosítanak, amin keresztül kijátszhatják magukból örömüket, bánatukat, bátorságukat, félelmeiket, megtanulják, hogyan kell nehézségekkel megküzdeni, hibáikból tanulni, kitartónak lenni és győzni. A meséken keresztül a gyerekek láthatják és felfedezhetik saját és mások viselkedéseit és megtapasztalhatják ezek mozgatórugóit, következményeit.
Heti felbontásban dolgozunk fel egy mesét. A foglalkozások heti két alkalomból állnak, az első alkalommal, rövid, bemelegítő játékok után megismerkedünk egy mesével, majd a mesét eljátsszuk. A második alkalommal a mese képi megjelenítésével foglalkozunk, a mese egy részletét, vagy a mese által megjelenített érzelmeket rajzoljuk, festjük le, vagy kötünk hozzá valamilyen kézműves tevékenységet. A foglalkozásokon a mese mondanivalójához kapcsolódó mozgásos játékokat, mondókákat, énekeket is tanulunk.
Új gyerekfoglalkozás
Kreativitásfejlesztés:
Ha a gyerekek gondolkodását korlátozzuk, a jövőjüket zárjuk keretek közé. A kreativitás egy olyan gondolkodásmód, amely tanítható, tanulható és fejleszthető. Foglalkozásaimon igyekszem olyan kihívások elé állítani a gyermekeket, amelyek szórakoztatóak, viccesek, emiatt észrevétlenül gazdagodnak a problémamegoldó képességeik.
Miben segít a kreativitásfejlesztés?
- Az önmegvalósításhoz szükséges a kreativitás. Minden gyermek különleges képességekkel és egyedi tehetséggel rendelkezik. Ezt sokszor nagyon nehéz megtalálni, ha pedig megtaláltuk, akkor meg kell tanulni kezelni, irányítani és a megfelelő módon bánni vele.
- A kreativitás a mentális egészség része. Egy kreatív agy sokkal gyorsabban, hatékonyabban és bátrabban néz szembe kihívásokkal és a megoldandó problémákkal. A felfedezés, a találékonyság, a feladatok megoldása élvezetesebb és növeli az önbizalmat.
- A kreativitás fejleszti a tanulási készségeket. A tanulás egyik alappillére, hogy az információkat hogyan rendszerezzük, hogyan ágyazzuk be a már meglévő tudásunkba. A kreativitás lehetővé teszi, hogy az új ismereteket színesebben, többféle módon kapcsoljuk össze, ami elősegíti, hogy a hosszú távú memóriában raktározódjanak el.
- A kreativitás örömet ad. Motiválja, lelkessé és kíváncsivá teszi a gyerekeket.
Új gyerekfoglalkozás
Bátorság-óra:
Az oktatási rendszer nem fordít kellő figyelmet arra, hogy megtanítsa a gyerekeket, hogyan bánjanak a saját érzéseikkel. Sok gyermek nem tudja kifejezni önmagát, bizonytalanságot él át társas vagy teljesítményhelyzetekben, fél a szerepléstől, nehezen kezeli a kudarcokat. A foglalkozásom elsődleges célja az érzelmi-intelligencia fejlesztése mozgásos, mese és játék tevékenységek által.
Miben segít a bátorság óra?
-
- Az érzelmek pontosabb beazonosításában.
-
- Az érzelmeik megértésében.
-
- Az érzelmeik kezelésében és kommunikációjában.
-
- Az asszertív viselkedés kialakításában.
-
- A szociális képességek fejlesztésében.
-
- Megkönnyíti a beilleszkedést és a kapcsolódást mások felé.
-
- Növeli az önmagukba vetett hitet.
- Elősegíti, hogy könnyedebben és gyorsabban birkózzanak meg a nehézségekkel.